Bel ons vandaag nog +31 (0)71 3040 056

Marval logo
Procesondersteuning en Functies

MSM Service Desk

MSM biedt een enkel contactpunt om de hoogste niveaus van de first time fixed rates , request fulfilment en klanttevredenheid te bereiken. Het is speciaal ontworpen om een geweldige klantenervaring te bieden.

MSM is het gezicht van uw IT-afdeling en in veel gevallen, als eindgebruikers contact opnemen met de IT-servicebalie, wordt MSM het gezicht van het hele bedrijf.

MSM stelt u in staat om klantproblemen en verzoeken op te nemen, te beheren, op te lossen en te melden met betrekking tot het gebruik van uw IT-infrastructuur, resources, software en IT-diensten.

  • Standaard levering van IT-diensten en ondersteuning
  • Diensten sneller, beter en goedkoper leveren
  • Verbeter de tarieven voor de first time fixed rates
  • Doe meer met minder
  • Verbeter de klantervaring
  • Verbeterde communicatie
  • Toon waarde aan het bedrijf
  • Betekenisvolle rapporten en dashboards

MSM Incident Management

Gebruik MSM's innovatieve benadering voor het verwerken van klantenverzoeken. Door slechts een kleine hoeveelheid informatie over de klant en hun probleem in te vullen, wordt u voorzien van alles wat u nodig heeft om een goede klantenervaring te leveren.

Het MSM-incidentsproces begeleidt u door de volledige levenscyclus van initiële identificatie, opname, classificatie en onderzoek, tot aan de oplossing, sluiting en communicatie.

Het proces is volledig geïntegreerd met gerelateerde processen, zoals kennis, configuratie, service level management rapportage en real-time dashboards.

  • Instant beeld van de huidige situatie van de klant
  • Innovatieve business rule engine
  • Directe toegang tot klantgegevens en contact geschiedenis
  • Handige kennisvoorwerpen, FAQ's en checklists worden automatisch gepresenteerd
  • Beste specialist en team gekozen uit vaardigheden matrix
  • Koppel eenvoudig incidenten aan problemen
  • Betekenisvolle rapporten en dashboards

MSM Problem Management

Geïntegreerde ondersteuning voor Problem Management 
Automatiseer sleutelprocessen die in verband staan met Problem Management, waaronder: Identificeren en Classificeren; Onderzoek en Analyse; Oplossing en bekende fout; Oorzaak en Oplossing.

Pas ITIL Problem Management processen eenvoudig aan om de unieke eisen van uw IT-team te ondersteunen.

  • MSM kan alle gekoppelde incidenten automatisch sluiten en eindgebruikers op de hoogte brengen
  • Automatisch incidenten, problemen, change records en kennisitems aanmaken en koppelen 
  • End-to-End weergave van de levenscyclus van het probleem - Krijg een 360-graadsoverzicht van het ITIL Problem Management Proces met de mogelijkheid om eenvoudig probleemoplossingen op te schrijven, bij te werken, te volgen en te rapporteren
  • Management Overzicht Dashboard - gebruik het MSM Problem Management dashboard en bekijk snel uw belangrijkste probleemmetingen in een enkel overzicht
  • Betekenisvolle rapporten en dashboards

MSM Change Management

ITIL-gebaseerde visuele workflows begeleiden u door elke kernactiviteit van Change Management. Gebruik de visualisatie manager om vooraf te weten hoe veranderingen uw waarden kunnen beïnvloeden en conflicten te voorkomen. Na het voltooien van een project, gebruikt u de post-implementatie vragenlijst om de post-change analyse moeiteloos te verrichten om inzicht te krijgen in hoe de veranderingen invloed hebben gehad op tijdlijnen, uitgaven en doelen.

 

MSM Release en Deployment Management

MSM Release en Deployment functies zorgen ervoor dat wijzigingen (bijv. in IT-diensten, software, hardware, personeelsleden) worden georganiseerd, gepland en uitgevoerd in productie met minimaal risico en ongemak voor klanten.

Marval klanten gebruiken MSM voor:

  • Gemakkelijk op te lossen schema's en pakketten
  • Snelle toegang tot veranderende schema's en werklast
  • Automatische CMDB update op een succesvolle release
  • Uitgebreide rapportage over een release succes of mislukking
  • Betekenisvolle rapporten en dashboards

MSM Event Management

Bedrijven vertrouwen op complexe IT-infrastructuren die bestaan uit servers, opslag, netwerken en een scala aan applicatiecomponenten om kritieke zakelijke diensten te ondersteunen.

De MSM Event Monitor laat toe dat gebeurtenissen die worden gedetecteerd uit systeembeheer, netwerkbeheersingsinstrumenten en uw eigen scripts automatisch worden geregistreerd en beheerd in MSM. Vanaf dit moment neemt MSM-automatisering taken over met specialisten die toegewezen worden aan herstelactiviteiten, de vereiste SLA’s, OLA’s, UC’s, prioriteits- en impactcodes. De Service Desk en klanten worden op de hoogte gehouden. Dit alles voordat uw eindgebruikers en klanten weten dat er iets mis is, waardoor de Service Desk zich kan richten op het beheren van de verwachting en de ervaring van de klant.

  • Automatische infrastructuurgebeurtenissen beheren
  • Identificeer belangrijke incidenten voordat de klant wordt beïnvloed
  • Identificeer eventuele getroffen diensten en bijbehorende incidenten
  • Informeer de servicebalie, ondersteuningsteam(s) en getroffen klanten en service owners
  • Maximaliseer uw investering in automatiseringsinstrumenten
  • Betekenisvolle rapporten en dashboards

MSM Knowledge Management

Verlaag de servicedesk verzoeken door "Google®-achtige" toegang te bieden tot federale kennisverzoeken van bestaande modules, PDF's, Microsoft® Office en URL's. De krachtige Knowlegde Management functies kunnen uw servicedesk team, en uw klanten, helpen de oplostijden te verbeteren door een omgeving te leveren om de dienst succesvol vast te leggen, te structureren en opnieuw te gebruiken.

 

MSM Request Fulfilment

Stroomlijn en automatiseer algemene service aanvragen zoals het aannemen van nieuwe werknemers, verzoeken om apparatuur, trainingsaanvragen, enz. Gebruikers kunnen gemakkelijk de gewenste service uit de MSM Service Catalogus selecteren en de voortgang van hun verzoek bijhouden in het MSM web-selfservice portaal. Analisten kunnen de status van het verzoek herzien, goedkeuren en communiceren aan de eindgebruikers.

 

MSM Service Asset en Configuration Management (CMDB)

MSM CMDB biedt u uitgebreide en makkelijk te gebruiken faciliteiten om uw waarde, inventaris, contracten, licenties, configuraties, bijlagen en gebruikersconfigureerbare attributen te beheren.

MSM CMDB is snel, makkelijk te gebruiken, audit-proof, configureerbaar, kan worden gebruikt door vele verschillende onderdelen van uw organisatie en is onmisbaar ter ondersteuning van de bedrijfsvoering.

MSM CMDB biedt een visuele en configurabele grafische weergave van afhankelijkheden en relaties inclusief uitgebreide rapportage mogelijkheden.

Gebruik Marval MSM voor:

  • Standaard waarde, inventarisatie en computer apparatuur beoordelen en volgen 
  • Configuratie management en bouw / installatie service management
  • Onderhoud van configuratie-items, relaties en hun afhankelijkheden
  • Gezondheids- en veiligheidscontroles
  • Identificeer alle benodigde items voor rampherstel
  • Volg, beoordeel en controleer uw software licenties
  • Volg uw onderhouds- en garantiecontracten
  • Gebruik MSM Service Reminders voor garantie / contract verval en vernieuwing
  • Al uw CMDB rapportage eisen
  • ISO / IEC 20000, ISO / IEC 27001, SOX, COBIT, ETOMS, auditondersteuning en bedrijfsvoering
  • Betekenisvolle rapporten en dashboards

MSM Service Portfolio Management

Het MSM Service Portfolio stelt u in staat om de volledige lijst van diensten (Catalogue Items) die aan klanten worden aangeboden met contractuele verbintenissen, te maken en te onderhouden. 

Het Service Portfolio is het belangrijkste onderdeel van het MSM Management System om alle processen en bedrijfswaarden te ondersteunen.
De output van de Service Portfolio is een of meerdere gebruikers configurabele service catalogussen die worden gemaakt met behulp van de MSM webpage builder functie.

Het portfolio stelt u in staat om personen of organisatorische eenheden te definiëren die toegang hebben tot diensten. Samen met alle dienstattributen die nodig zijn om de waarde van IT-diensten en producten te communiceren wordt aan de hand van een bedrijfsoverzicht van beschikbare diensten sleutelkosten, status, live data en kwaliteit statistieken gepresenteerd.

MSM Service Catalogus

Biedt een handige, gebruiksvriendelijke servicecatalogus die klanten en organisatorische eenheden alleen die specifieke diensten aanbiedt waarop zij recht hebben.

Catalogus items kunnen grafisch gegroepeerd en weergegeven worden in configurabele service catalogus klassen (bijvoorbeeld technisch, product-, zakelijk, financiël en service pakketten).

Catalogus items kunnen op toegangsniveaus worden toegewezen voor extra beveiliging.

MSM Service Level Management

MSM biedt de meest krachtige Service Level Agreement (SLA), Operationeel Level Agreement (OLA) en Underpinning Contract (UC) management in de industrie.

De monitoring mogelijkheden in MSM waarschuwt u proactief over SLA-overtredingen en levert kritische prestatie statistieken. Volg de prestaties eenvoudig op basis van diensten, configuratie-items (CI's), klantniveaus of een combinatie die u kiest. Leer om potentiële problemen te voorspellen die verband houden met de beschikbaarheid van uw IT-middelen en -prestaties voordat ze grote problemen worden.

Service Level Management is cruciaal voor het invoeren en uitvoeren van redelijke verwachtingen tussen u en de klanten die u ondersteunt. Het stelt een tweerichtingsverantwoording voor de dienst op, die wordt onderhandeld en onderling overeengekomen, waardoor u de verwachtingen van de klant kan vervullen.

Effectief Service Level Management is essentieel voor het opbouwen van de geloofwaardigheid van uw serviceorganisatie. Het is een maat voor hoe serieus u in het ondersteunen bent. Service Level Management is de basis voor de evaluatie en het verbeteren van de serviceniveaus op een lopende basis.

Marval klanten gebruiken MSM voor:

  • Meet de naleving van de afgesproken klantenservice niveaus
  • Monitor en rapporteer over prestaties van de Service Desk
  • Monitor en rapporteer over de prestaties van the first time resolution
  • Monitor en rapporteer over de prestaties van de 2e lijnteams
  • Monitor en rapporteer over de prestaties van 3e lijns leveranciers
  • Wordt op de hoogte gesteld van SLA's schending
  • Meld over de redenen voor servicebreuken
  • Heronderhandelen onderhouds- en leverancierscontracten
  • Match prestatie doelstellingen tegen klanttevredenheid niveaus
  • Baseline van bestaande prestatie indicatoren

MSM Financieel Management

MSM biedt uitgebreide functies voor het bijhouden, beheren, rapporteren en identificeren van kosten binnen uw ondersteuningsoperatie - om ervoor te zorgen dat u waar voor u geld krijgt betreffende uw IT-investering.

Marval klanten gebruiken MSM om het volgende te identificeren:

  • Waar voor je geld
  • Apparatuur kosten en huidige waarderingen
  • Investeringen in een specifieke leverancier of dienst
  • Totale onderhoudskosten
  • Kosten van het verwerken van klantenverzoeken
  • Kostprijs van de "niet beschikbare diensten"
  • Waarde van de leveringen door contractanten
  • Teruggaafkosten aan afdelingen
  • Kosten voor routine service taken en activiteiten
  • Verwachte onderhoudskosten over een periode
  • Totale kosten van de dienstverlening

MSM Service Continuïteit

Elk incident, hoe klein ook, kan een grote invloed hebben op uw bedrijf, op geloofwaardigheid, financiële levensvatbaarheid en klantvertrouwen.

MSM biedt u een breed scala aan functies om uw continuïteit van IT-service te ondersteunen, zodat u ervoor zorgt dat uw bedrijf of organisatie overleeft.

Marval klanten gebruiken MSM voor:

  • Contactgegevens bijhouden, bijvoorbeeld personeel, partners en leveranciers
  • Opslaan van bedrijfscontinuïteit en IT-plannen
  • Zakelijke effecten prioriteren
  • Rapporteren van rampherstel manifest 
  • Kritieke zakelijke dienstverlening en hersteltijden
  • Configuratie van standaardgebouwen
  • Een actueel waarde- en inventarisregister
  • Zakelijke kritieke diensten en onderbouwing van infrastructuurartikelen onder uw aandacht brengen

MSM Capaciteit Management

Onvoldoende of onjuiste capaciteit management kan de financiële prestaties van een bedrijf beïnvloeden en de zakelijke vooruitzichten belemmeren.
MSM Capaciteit Management is het proces waarmee u uw IT- en service-infrastructuur kunt beheren. Het hoofddoel is ervoor te zorgen dat IT-middelen voldoen aan de huidige en toekomstige bedrijfsvereisten.

Activiteiten zijn bedoeld om prestaties en efficiëntie te optimaliseren en om financiële investeringen te plannen en te rechtvaardigen. MSM Capaciteit Management heeft betrekking op het identificeren, opnemen en rapporteren van capaciteitsgerelateerde problemen, prestaties, trends en uitkomsten. Bijvoorbeeld:

  • Schijfruimte tekort
  • Netwerkprestatie
  • Gebrek aan personeel
  • Personeelsopleidingsproblemen
  • Capaciteit van de organisatie prestaties

MSM Leverancier en Contract Management

Het hebben van een centrale opslagplaats en een enterprise-wijd, gestructureerd proces om contractvorming, management, audit, goedkeuring en uitvoering te beheren, kan complex zijn met grote gevolgen wanneer dit niet goed gaat, met risico voor zowel de reputatie als financieel (bijvoorbeeld ontbrekende kritische vernieuwing en beëindigingsdata), Marval MSM contract management functionaliteit is ontworpen om dit probleem aan te pakken.

  • Een centraleopslagplaats en een enterprise-wijd, gestructureerd proces om contractvorming en uitvoering te beheren
  • Geautomatiseerde workflow voor contract beoordelingen en goedkeuringen
  • Het vermogen om contractmijlpalen effectief te beheren via geautomatiseerde alerts
  • Verbind beheersmogelijkheden en belangrijke prestatie-indicatoren om contractnavolging en prestaties te verbeteren
  • Documenten wijzigen met word
  • Stel proactieve herinneringen en kalenderwaarschuwingen op om ervoor te zorgen dat er geen belangrijke contractdata of mijlpalen worden gemist
  • Contract financiële waarde opname en rapportage

Eindeloze mogelijkheden met Marval...

Wat uw streven ook is, we hebben de technologie, expertise en de mensen om uw doelen te bereiken.

U heeft misschien nog vragen...

  • Vraag een
    demo aan

    Ontdek de voordelen van onze MSM software, ontworpen om de kwaliteit en klanttevredenheid te verbeteren met verminderde kosten

  • Downloads
    en informatie

    De centrale opslagplaats van interessante en nuttige informatie over IT Service Management

  • Ervaringen
    van klanten

    Ontdek hoe organisaties over de hele wereld Marval MSM gebruiken om hun meest kritische IT Service Management uitdagingen aan te pakken

  • Neem contact op
    met Marval

    Neem contact met ons op om uw serviceverbeteringsplannen te bespreken