We zijn ons er misschien niet bewust van, maar we gebruiken (kwaliteits)standaarden in alle aspecten van ons dagelijks leven - zoals in ICT, communicatie, media, gezondheidszorg, voedsel, transport, bouw en energie.
Met de toepassing van kwaliteitsnormen/standaarden:
- Kunnen organisaties beter concurreren
- Kunnen service providers beter reageren op gebeurtenissen
- Vertgroot u de kans dat uw interne IT diensten sneller gekozen worden
- Stelt u uw team in staat om de bedrijfsstrategie actief te ondersteunen
- Toont u inzet op het verbeteren/onderhouden van kwaliteit
Wanneer u kwaliteitsnormen in IT Service Management wilt toepassen of gebruiken, dan kan Marval’s MSM u helpen bij het beheren en verzamelen van de bewijsvoering (“evidence”) om aan te tonen dat uw IT diensten werkelijke waarde toevoegen en tevens voldoende flexibel en aanpasbaar zijn om in de ondersteunen van bedrijfsdoelstellingen en -resultaten.
Omdat MSM is ontworpen door één van de mede-auteurs van zowel ITIL als ISO / IEC 20000, ondersteunt het systeem als vanzelfsprekend het verzamelen, proces ondersteuning, bewijsvoering voor audits en rapportage eisen om de accreditatie voor deze kwaliteitsnormen te behalen.
Het gebruik van Marval’s MSM biedt u een voordeel ten opzichte van uw concurrenten en maakt uw commitment ten aanzien van de levering van kwalitatieve IT-diensten en het realiseren van operationele excellence duidelijk zichtbaar.
Voordelen:
- Gestandaardiseerde aanpak van dienstverlening
- Biedt schaalvoordelen en toegevoegde waardes
- Mogelijkheid voor leveranciers en partners om samen te werken
- Mogelijkheid voor leveranciers en partners om te benchmarken
- Verlaag het risico en kosten bij het veranderen van leveranciers
- Minder operationele en trainingskosten
Marval MSM ondersteunt ook vele andere "good practice" en kwaliteitsnormen, waaronder ISO 27001, Lean Six Sigma, SOX, IT4IT, CMMI en de service desk standaarden van het Service Desk Institute.