Verstoringen (ook bekend als incidenten) gebeuren iedere dag, of het nu gaat om het crashen van uw pc, de auto die niet start of het lampje in uw keuken dat niet meer aan gaat. Als deze situaties zich regelmatig voordoen, moeten we het probleem onderzoeken, de oorzaak ervan identificeren en veranderingen aanbrengen om te voorkomen dat de verstoring zich herhaald.
Om het onderliggende probleem te kunnen diagnosticeren moeten we het grondig onderzoeken. Maar het doornemen van de incidentgeschiedenis en eventuele gerelateerde informatie kan zowel zeer arbeidsintensief als tijdrovend zijn.
Marval’s MSM biedt u alles wat u nodig heeft om de werkelijke oorzaak van een verstoring te acherhalenen een wijzigingsverzoek aan te maken om het permanent op te lossen, zodat u meer verstoringen en onderbrekingen worden voorkomen, de kosten verlagen en de reputatie van IT Operations kunt verbeteren.
MSM's innovatieve en eenvoudig te gebruiken functies en het ondersteunen van het ondersteunende proces voor probleembeheer zullen helpen:
- Problemen snel te identificeren, monitoren, rapporteren en op te lossen - waarbij de verstoringen en downtime drastisch worden verminderd
- Uw bedrijf te verbeteren door nuttige inzichten te geven met gebruiksvriendelijke rapporten, trends en dynamische dashboards
- Kosten te verminderen, klanttevredenheid te verhogen en IT-teams te helpen zich te richten op het leveren van bedrijfsmatige oplossingen in plaats van het blussen van brandjes
- Snel kruisreferentie te geven en nieuwe of voorgaande meldingen van gelijksoortige incidenten te matchen
- Snel en gemakkelijk bedrijfsimpactgebieden met hoge risico's weer te geven
- Dynamisch associeren van bekende problemen met gerelateerde incidenten, het opwaarderen van problemen naar wijzigingen en het vastleggen van meldingen tegen de juiste Configuration Items (CI's)
- Snel isoleren van pijnpunten en gebieden voor onderzoek
MSM probleembeheer sluit volledig aan bij alle belangrijke elementen uit de levenscycli van ITIL en ondersteunt het realiseren van IT-operational excellence en klanttevredenheid worden bereikt.