Faciliteiten en Terreinbeheerder
Als beheerder van faciliteiten en terreinen is het spectrum van deze rol zeer divers, van het toezicht op de efficiëntie en kosteneffectieve levering van voorzieningen en diensten rond gebouwen en terreinen, tot de uitvoering en implementatie van de lopende compliance en normen.
Facilitair management (FM) aspecten omvatten zowel 'ruimte en infrastructuur' (zoals contract- en lease management, onderhoud, meubilair en schoonmaak) als 'mensen en organisatie' (zoals ICT, HR, boekhouding, marketing, gastvrijheid). Met de eerste prioriteit om de veiligheid van mensen te waarborgen.
Om dit brede spectrum te beheren, zullen MSM en de zelf definieerbare functies u in staat stellen om:
- Strategisch en tactisch zakelijke diensten en functies te ondersteunen, waardoor klanten en eindgebruikers het potentieel effect van hun beslissingen op het gebied van ruimte, diensten, kosten en bedrijfsrisico's begrijpen.
- Operationeel zakelijke diensten en functies te ondersteunen door een kosteneffectieve omgeving te waarborgen voor mensen om te functioneren en om een goede klantenervaring te kunnen krijgen
- De levering van diensten te standaardiseren
- De communicatie tussen klanten en stakeholders in elke fase te verzorgen
- Een uitgebreid activa register te creëren en te beheren
- Snel zakelijke beslissingen op basis van geïnformeerd bewijs te maken
- Geplande onderhoudsschema's te leveren
- Wijzigingen en routine taken te beheren en te plannen
- De naleving van geïmplementeerde normen te behouden
- Good practice binnen het faciliteiten en landgoed team te implementeren
- Snel standaard- en zelf te benoemen activiteiten te definiëren die via een webportaal kunnen worden gebruikt
- Activa geschiedenis, gerelateerde en geplande activiteiten te bekijken
- Klanten toe te laten om te controleren op de voortgang van hun verzoeken
- Klantcomplimenten en klachten te verhogen en te beheren
- Interactieve real-time grafische dashboards en rapporten te bekijken om te rapporteren over activa en prestaties door een uitgebreid assortiment attributen (bijvoorbeeld locatie, gebruiker, service, asset type)
- Ervoor te zorgen dat contract- en leveranciersprestaties voldoen aan service level agreements
- Contracten en kosten te volgen en te registreren
Bespaar tijd en geld, verhoog de efficiëntie en communicatie en verbeter de gebruikers- en klantervaring