Prorail is genomineerd voor de PSMA-Award
De treinen in Nederland rijden op tijd, onder andere dankzij de geïmplementeerde ITIL-processen en Marval Service Management Software (MSM)
De PSMA (Professional Service Management Awards) worden uitgereikt door itSMF UK; een prestigieuze Britse organisatie die de promotie van ITIL tot doel heeft. ProRail is samen met Marval Software genomineerd voor het ‘ITIL Experience Award’. Het opmerkelijke hieraan is dat ProRail de eerste niet -Britse organisatie is met een nominatie voor deze awards.
In de woorden van de PSMA-organisatie is ProRail genomineerd vanwege de ‘world class implementation of the ITIL framework’. De uitreiking vindt plaats op maandag 18 november.
‘ITIL Experience Award’ wordt uit uitgereikt aan: “Het team dat het beste gebruik maakt van ITIL en specifiek de leidende principes hiervan toepassen om de kwaliteit en effectiviteit van de Service Management te verbeteren binnen de eigen organisatie,” aldus itSMF UK.
De genomineerde finalisten zijn:
• ProRail/Marval Software
• Quilter
Voor ProRail is de reiziger de eerste, tweede en derde prioriteit. Dit wordt ondersteund door de adoptie van het ITIL framework. Geïmplementeerd en onderhouden in MSM.
Enkele kengetallen met betrekking tot de omvang van de processen bij ProRail
• Door de uitstekende prestaties is ProRail één van de top drie beste rail operators van de wereld geworden, naast de operators in Japan en Zwitserland.
• 93% van de treinen rijdt op tijd. De norm is 89,9%
• Meer treinen op tijd en +11% betrouwbaarder
Neem contact met ons op
Toon alle berichten