Bel ons vandaag nog +31 (0)71 3040 057

Marval logo
Nieuws

Beheersing over uw Agile - cloud dienstverlening

Service Management en/of Agile/DevOps?

De afgelopen jaren is er veel belangstelling ontstaan voor de Agile en DevOps manier van werken. De combinatie van een kortcyclische aanpak en multifunctionele product- (of dienst-) georiënteerde teams zorgen ervoor dat nieuwe- of aangepaste diensten snel en efficiënt gerealiseerd en in productie kunnen worden genomen tegen lagere kosten.

Gelijktijdig is er een snelle groei van Cloud diensten zoals Amazon, Microsoft’s Azure en het Google platform. Ook hierbij is de leversnelheid een belangrijke factor in het succes van deze diensten. De reden hiervoor is logisch; de snelle levertijd zorgt ervoor dat organisaties sneller kunnen inspelen op de snel veranderende behoefte van klanten, met als gevolg een verhoogde loyaliteit en tevredenheid van de klant.

 

De nieuwe trends staan echter wat verder af van het traditionele IT Service Management. In tegenstelling tot de benadering van Agile en Devops wordt IT Service Management vaak als vertragend, procedureel en verstikkend ervaren. Dit heeft ervoor gezorgd dat er een hele reeks nieuwe producten op de markt is gekomen die de werkwijze van Agile en DevOp ondersteunen, met name op het gebied van Issue/bug tracking, Source control, Continuous Integration en  Deployment management.

Opvallend is echter dat die nieuwe producten zich richten op het beheer van individuele producten en componenten zoals issues, artifacts, images, containers etc. Daar waar Service Management zich heeft ontwikkeld naar een Service georiënteerde aanpak,  vallen de nieuwe producten terug in achterhaalde concepten.

 

De oplossing ligt voor de hand: zorg voor een goede samenwerking tussen Service Management, Agile/DevOps en Cloudoplossingen waarbij Service Management de spil is tussen uw klanten en uw Service-, Agile- en Devops teams. Met Marval’s Service Management software heeft u die oplossing binnen handbereik.

 

Wat is MSM?

MSM is een geïntegreerde en innovatieve software oplossing voor IT Service Management (ITSM). Een veilige, betrouwbare, schaalbare en stabiele ITSM technologie die iedere IT dienstverlening en groeistrategie ondersteunt. Het zorgt voor een betrouwbare IT en service infrastructuur, verhoogde productiviteit en aanpassingsvermogen binnen de dienstverlening.

MSM is ontworpen om aan uw huidige en toekomstige wensen te voldoen en biedt een goede keuze met producten die passen bij uw bedrijfsvolwassenheid, budget en operationele voorkeuren.

MSM software is eenvoudig te implementeren, te gebruiken, te onderhouden en te upgraden. Het is ontworpen om te voldoen aan de steeds veranderde klant- en markteisen.

 

Wat biedt MSM voor Agile, DevOps en Cloud integratie?

MSM biedt een breed scala van interfaces en plugins waarmee koppelingen met externe omgevingen kunnen worden gerealiseerd, zoals mailimport, SNMP gebaseerde Event management, LDAP, Webservices en Asset discovery. Om aan te sluiten op de ontwikkelingen rond Agile, DevOps en Cloud  zijn er ook API gebaseerde koppelingen beschikbaar met software producten voor Development, Continuous Integration en Deployment.

Door deze koppelingen kunt u eenvoudig aanvragen of meldingen van klanten doorspelen aan uw ontwikkelafdeling, maar ze houden u ook op de hoogte van de voortgang in de afhandeling van deze meldingen. Als u wilt kunt u zelfs accorderingsmomenten inbouwen waarop interactie tussen de ontwikkelafdelingen en uw service organisatie moet plaatsvinden, bijvoorbeeld bij de deployment van software aanpassingen. Ook kunt u de kosten van externe clouddiensten bewaken en direct koppelen aan uw interne klanten.

Onderstaande afbeeldingen geven een overzicht van interacties die kunnen plaatsvinden bij de afhandeling van een storingsmelding op een applicatie en de uitrol van een VDI werkplek voor een nieuwe medewerker:

Afbeelding met tekst, kaartBeschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Afbeelding met tekst, kaartBeschrijving is gegenereerd met zeer hoge betrouwbaarheid

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Onderstaande tabel geeft een -niet gelimiteerd- overzicht van de producten waarmee koppelingen gerealiseerd kunnen worden:

Development tooling

Continuous Integration

Deployment tooling

Operations Management

Jira

Teamcity

CloudEdge

Microsoft SCOM

Bit bucket

Jenkins

Stackl

Microsoft SSCM

Bamboo

Docker

Nagios

Gitlab CI

Marval Service Management oplossing helpt uw organisatie om een gepersonaliseerde, unieke ervaring te bieden aan elke klant, bij elke gelegenheid. Gebaseerd op het principe dat het de impact in de klantervaring is, die het verschil maakt voor zakelijk succes, zorgt MSM ervoor dat uw professionals zich geïnspireerd, zelfverzekerd en bevoegd voelen om een goede service te leveren. Dit geldt niet  alleen voor uw IT Service Management team, maar ook voor uw Agile, DevOps en Cloud teams.

 

Neem contact met ons op Toon alle berichten

Eindeloze mogelijkheden met Marval...

Wat uw streven ook is, we hebben de technologie, expertise en de mensen om uw doelen te bereiken.

U heeft misschien nog vragen...

  • Vraag een
    demo aan

    Ontdek de voordelen van onze MSM software, ontworpen om de kwaliteit en klanttevredenheid te verbeteren met verminderde kosten

  • Downloads
    en informatie

    De centrale opslagplaats van interessante en nuttige informatie over IT Service Management

  • Ervaringen
    van klanten

    Ontdek hoe organisaties over de hele wereld Marval MSM gebruiken om hun meest kritische IT Service Management uitdagingen aan te pakken

  • Neem contact op
    met Marval

    Neem contact met ons op om uw serviceverbeteringsplannen te bespreken